Βασικά βήματα για σωστό ύπνο

Βασικά βήματα για σωστό ύπνο

Τα παιδιά χρειάζονται αρκετό ύπνο για να ξεκουράσουν το σώμα και το μυαλό τους, που συνεχώς αναπτύσσονται. Ωστόσο, για μερικά παιδιά η ώρα του ύπνου δεν είναι καθόλου διασκεδαστική και η προσπάθεια των γονιών να τα βάλουν για ύπνο και να μείνουν στο κρεβάτι τους μπορεί να γίνει πολύ κοπιώδης.

Πως να αποφύγετε τα προβλήματα;

Φροντίστε το παιδί σας να έχει ό,τι χρειάζεται για να πάει για ύπνο, συμπεριλαμβανομένων:

  • ένα τακτικό πρόγραμμα ύπνου
  • μια υπενθύμιση να αρχίσει να χαλαρώνει τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την ώρα του ύπνου
  • μια επίσκεψη στο μπάνιο για να αδειάσει την κύστη του, να πλύνει τα χέρια του και τα δόντια του
  • μια σταθερή διαδικασία για να πάει για ύπνο, η οποία πρέπει να περιλαμβάνει και μια χαλαρωτική δραστηριότητα όπως είναι η ανάγνωση μιας ιστορίας
  • ένα άνετο περιβάλλον για ύπνο, το οποίο πρέπει να διαθέτει το κατάλληλο κρεβάτι, τη σωστή θερμοκρασία και ένα φωτάκι νυκτός
  • μια κρεβατοκάμαρα χωρίς τηλεόραση και video games
  • μια υπενθύμιση οτι πρέπει να κάτσει ήσυχος στο κρεβάτι του και μια γλυκειά καληνύχτα απο εσάς
  • μια επιβράβευση το επόμενο πρωινό επειδή κοιμήθηκε ήσυχα τη νύχτα

 

Τι να κάνετε αν το παιδί σας σηκώνεται απο το κρεβάτι του;

  • επιστέψτε το παιδί αμέσως στο κρεβάτι του
  • ανακαλύψτε τι φοβίζει το παιδί σας, μπορείτε να ελέγξετε το δωμάτιο για «φαντάσματα»
  • αν το παιδί σας κλαίει, περιμένετε μερικά λεπτά και μετά πηγαίνετε να δείτε τι συμβαίνει
  • αν το παιδί κλαίει και σας φωνάζει, περιμένετε λίγη ώρα παραπάνω κάθε φορά μέχρι να πάτε να δείτε τι συμβαίνει
  • υπενθυμίστε στο παιδί οτι είναι η ώρα για ύπνο και οτι αν κάτσει ήσυχο θα πάτε σε λίγο να δείτε τι κάνει

 

Δείτε επίσης:

Θέματα & άρθρα